lørdag den 17. august 2013

a new adventure

Well well, det er SÅ underligt og umuligt at forstille sig, at om et år sidder jeg måske hos en amerikansk familie og spiser aftensmad eller morgenmad (det er jo ikke til at vide). Det kan også være, at jeg befinder mig i den trælse situation, at jeg stadig ikke har fået værtsfamilie. Det er virkelig en mærkværdig tanke at have i hovedet og det hele føles bare så uvirkeligt. Altså jeg er jo stadig bare en lille folkeskole-elev, som bor i lille Danmark. Om 2 år sidder jeg sikkert og kigger tilbage på dette indlæg og tænker: Gid jeg kunne spole tiden tilbage... Men lige nu vil jeg bare have at tiden skal gå (på den ene side i hvert fald).

Det her er mit første rigtige indlæg på bloggen, så: Welcome. Jeg er lige pt. i gang med at fumle med nogle af siderne på bloggen, for at få dem, som jeg vil have dem!. Men kig endelig lidt rundt, stil spørgsmål, føl dig hjemme etc.

Indtil videre har jeg været til interview hos Explorius og jeg er tilmeldt bindende, så jeg skal til USA i 2014-2015 som udvekslingsstudent (med mindre der går et eller andet helt galt..) Jeg kontaktede allerede Explorius i januar, men de begyndte altså først interviewene til foråret. *host host: Det er bedre at være tidlig på den end sen på den*
På tirsdag kl.12:50 skal jeg have 3 STIK (til jer der ikke ved det: Man skal have en del stik mod forskellige ting, når man skal være udvekslingsstudent i USA). Og de 3 stik er kun begyndelsen, der kommer flere :-( At få stik (og klamme edderkopper, der angriber en) er simpelthen noget af det væreste, jeg ved. Ikke nødvendigvis fordi det gør mega ondt, men den der føelse af, at der er en nål halvt inde i min arm - DET ER FORFÆRDELIGT. Da jeg skulle have livmodershalskræft stik græd jeg allerede, da vi tog hjemmefra. Bagefter sad jeg i et venteværelse omgivet af pensionister og gæt hvad jeg lavede: GRÆD. Så det er virkelig ikke noget, som jeg ser frem til, men det skal jo gøres.

Jeg ved ikke helt, hvor god og aktiv bloggen kommer til at være. Men jeg håber på det bedste, da jeg selv elsker at læse gennemførte udvekslingsstudent-blogs. Vi får se:-)

I er meget velkommen til at fortælle i kommentaren, om i også skal være udvekslingsstudent eller måske går og drømmer om det etc. Hvis i har nogle forslag til nogle af mine fremtidige indlæg, er i også velkommen til at skrive det.

Mvh. Anne-Louise<3

btw. I kan finde mig her: Instagram: @PrettyGagaGirl Kik: PigenMedBindestreg Youtube: https://www.youtube.com/user/ALSuperstarDK  og nej, jeg har ikke facebook...

6 kommentarer:

  1. Ved at det nok ikke er her du vælger at kigge men.... Jeg er først lige begyndt at følge med... Jeg vil vildt gerne vær udveklingsstudent(går i 7 klasse, så det vil sige skoleåret 17/18). Men jeg ved ikke hvordan jeg skal sige det til mine forældre. Har du nogen gode råd til hvordan jeg kan sige det? Evt. hvordan du sagde det til dine? Håber du kan hjælpe😄

    SvarSlet
  2. På forhånd tak :-D

    SvarSlet
    Svar
    1. Mine forældre var utrolig svære at overtale og det tog LANG tid. Du kender sikkert det, at man altid kan mærke, om man kan overtale ens forældre til at noget - i starten. Jeg har altid en følelse om, at enten vil jeg få dem overtalt eller ikke få dem overtalt. Da jeg langsomt fortalte dem om alt det her udvekslingsstudent-halløj - havde jeg ALDRIG troet, at jeg ville blive en udvekslingsstudent. Det var et stensikkert nej, og jeg viste, at de aldrig ville sige ja. Men heldigvis gav jeg ikke op - jeg fortsatte. Tricket her, er at du selv skal være 100 % sikker på, at du vil afsted. Hvis der er bare en lille smule tvivl - så er det utrolig svært.

      Jeg startede med at vise dem nogle blade fra STS og EF, fordi de havde sommercamps eller hvad det hedder. Men inderste inde viste jeg godt, at jeg hellere ville afsted et år. Jeg havde bare lagt tanken lidt væk, fordi de sagde nej. Jeg havde perioder, hvor jeg snakkede omkring at blive udvekslingsstudent hele tiden (små bemærkninger hist og her) og jeg ville bestille flere blade til dem etc. Prøvede også at holde måske et par ugers pauser også starte med at snakke omkring det igen. Husker, at jeg sammensatte et LANGT dokument, med quotes fra andre udvekslingsstudenter, deres forældre og organisationernes hjemmesider, som jeg kunne vise dem. De viste, at jeg virkelig ville afsted - fordi jeg har altid været fasinceret af USA, jeg var villig til at få en million stik (jeg er sygt bange for nåle) og jeg var villig til at betale selv (og jeg er normalt meget sparsom med mine penge), jeg havde sat mig ind i tingene (igennem blogs, videoér, skrive med andre udvekslingsstudenter og forskellige hjemmesider). De kunne se, at jeg virkelig arbejdede hårdt for det her - og at jeg ikke ville give op. Det er lang tid siden nu og mit dansk er ikke fantastisk specielt ikke en sen søndag aften på den anden side af kloden, men jeg håber, at dette hjalp. Du er meget velkommen til at kontakte mig igen enten på facebook (Anne-Louise Hamborg Sloth Christiansen) eller herinde eller hvor du nu kan finde mig :D

      Basically, så bare vis/fortæl dem, at det er noget, som du virkelig gerne vil. Hver kreativ og prøv forskellige ting. (Min engelsk lærer var udvekslingsstudent i usa, så jeg forsøgte at få ham til at hjælpe etc.). Måske er dine forældre meget lettere at overtale - men jeg kan sige, at du vil nyde hele opholdet mere, hvis du har arbejdet hårdt for det!:

      Please, lad mig vide, om du har fået dem overtalt eller hvordan? Ville ønske jeg kunne skrive lidt bedre og give dig et bedre answer :)

      Hav en god dag :D

      Slet
  3. Hejsa :D Puhaa, jeg husker den situation!. Jeg begyndte selv at overtale mine forældre i 7.klasse og endelig i 8.klasse lykkedes det (PRØVEDE MILLIONER AF DIFFERENT TEKNIKKER). Det kommer rigtig meget an på, hvordan dine forældre ser på det, altså hvor svære de er at overtale etc. Men jeg vil forsøge kort at beskrive, hvad du kan forsøge. (Måske laver jeg en video eller et blog indlæg om det snart).

    1. Sæt dig rigtig godt ind i emnet! Beslut dig for at det er det, som du vil. Læs omkring de forskellige organisationer
    2.Fortæl dine forældre ideén, vis dem at du er villige til at arbejde for det og at du har gjort dit forarbejde (altså sat dig ind i tingene etc.)
    3.TAG IKKE NEJ FOR ET ANSWER, selvom det virker svært.
    4.Bliv ved - prøv alle de forskellige teknikker du kan finde på. (vis dem blogs, tag dem til møder, få dem til at sende en email til mig (så kan jeg overtale dem xD), bliv ved med at snakke omkring det etc. etc. et.c).


    SvarSlet
  4. Mange mange 1000 gange takket hjalp en hel del:-) jeg vil skrive til dig hvis/når det lykkes :D

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var så lidt :D Jeg krydser fingre for dig - håber du får mulighed for at komme afsted :D

      Slet